Luke nr 3

Hvordan holde humøret oppe når man i 17 kuldegrader skal hente sine barn fra fritids når man selv har hatt to vakter på rappen (med overnatting) i Trøgstad?
 
Det virker vel ikke så vanskelig, sier du?
 
Jeg kan da legge til at Joakim ikke vil hjem for han skal leke ferdig en viktig lek først.
Han kommer etter 10 minutter med mas fra meg.
Ina møter meg i døra med spørsmål om vi kan dra til hockeyrinken og gå på skøyter senere??
NEI, ikke i 17 kalde, svarer jeg!
Ina blir sint som en veps og kaster hanskene sine i mørket på vei til bilen.
Jeg går tilbake og leiter, finner hanskene og truer med at NESTE GANG DET SKJER OG HO IKKE PLUKKER OPP SELV, DAAAA ALTSÅ!!!
 
Når vi kommer hjem skal jeg samle sammen veske, sovepose, toalettmappe, handlepose fra Shell, Joakims reserveklær som har blitt møkkete i løpet av dagen, overdragsbukser og hansker og diverse papirer og post samtidig som jeg er inne i en heftig diskusjon med Ina hvorvidt hun skal bære inn sin egen ryggsekk med det forferdelige humøret sitt.
Det er som sagt 17 kalde ute og jeg vil ikke gå flere ganger ut i bilen så jeg prøver å stable alt på meg og Ina får ikke opp sikkerthetsbeltet og blir om mulig enda sintere. Og setene er lagt ned etter at vi henta juletre her om dagen og lyset i taket inne i bilen virker ikke og for sikkerhets skyld holder jeg på å PISSE PÅ MEG!!
 
Så skal jeg bare tillegge at når vi endelig kommer innom døra så oppdager jeg at jeg har mista den ene hansken på vei fra bilen!!!
 
Så, hvordan holde humøret oppe??
 
Det vet jeg ikke.
 
Litt jul skal vi alikevel få inn i dette innlegget!
 
Værsågod å nyt:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kjersti Anderssen

Såååå kjent Ragnhild, håper dere nå har landet og får kost dere litt på tampen av kvelden:)

Svar: Jada, Kjersti! Jeg laget middag etterpå (for det var det jo heller ingen som hadde gjort). Fiskeboller i deilig hvit saus. Da blir man lykkelig igjen ;-)
Ragnhild

2012-12-03 @ 17:39:46
Postat av: Anonym

Å hemma hos mig hjälps vi alla åt att bära in vad vi handlat...vi hjälps givetvis åt med att packa upp alla varor för att sedan laga gemensam middag och städa tillsammans efteråt...allt medans vi sjunger fyrstämmigt på vacker julesång :)
Så är det här i huset ja.

Svar: Hehehehehehehehehehehe...
Ragnhild

2012-12-03 @ 17:46:55
Postat av: Cleo

ah...lider med deg. Glad fiskebollene kom deg til unnsetning. Hadde jeg vært deg hadde antagelig Ina frosset på fingra ei god stønn...

Svar: Jeg har mange fighter med Ina og jeg sliter hjertepumpa hardt men vinner de fleste kampene. Men i dag var det simpelthen for kaldt. Höl i olabuksene og ikke noe superundertöy!
Ragnhild

2012-12-03 @ 21:52:32
URL: http://ktmcleopatra.wordpress.com
Postat av: Carina L

Tänk att fler har det så :-) jag brukar säga att den late bär hällre ihjäl sig än att gå två gånger.....å just dä där mä att va "kiss" nödig när man kommer hem. Och som kvinna ska man ju tänka på allt helst åt alla. Hoppas du kan få någon vilo paus innan jul :-) Klem

Svar: Åjada, Carina! Jeg er trofast mot min sofa ;-)
Ragnhild

2012-12-04 @ 08:31:07
Postat av: Agnetha

Jag gapskrattar när jag läser dina inlägg....så bra!!!! Skönt med sånt man känner igen

Svar: ;)
Ragnhild

2012-12-10 @ 11:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0