Fuglehat og litt sjarm!


Ville bare nevne at jeg ikke er så glad i fugler for tiden.

Har tidligere skrevet om kråkehelvete!
Så har vi noe som heter "Kaier" som også er en liten kråkefugl.
De opererer i store flokker og er meget aktive tidlig på morgenen.
Lydnivå höy, de tjattrer og sqquuuiiiiker noe veldig.

Så ble jeg vekket av en monoton lyd her en morgen.
En kort, hard, litt metallisk lyd som gjentok seg jevnlig hvert 5.sekund.
En lyd så ny for meg så jeg ble nödt til å slenge på meg morgenkåpa og stige ut på verandaen.

Der gikk det en fasan på veien forbi huset!!

Jeg ble litt overrasket så jeg fikk meg ikke til å skrike til den så jeg prövde forsiktig å SSHHOOOe den bort.
Da huket den seg bare ned bak gresset i veikanten så jeg liksom ikke skulle se den.

Den var nesten litt sjarmerende, selv om det var litt for tidlig på morgenen.

Men noe sjarm skal vi helst ikke ha på denne bloggsiden så jeg avslutter med litt HAT!!

Skjärer!!! Skater!!!
De er meget frekke, har det mest irriterende fuglespråket EVER (tror jeg) samt at de er tyvaktige!
Nå har de oppdaget jordbärene mine og har spist opp hver eneste lille röde og hvite knopp!!!
HAT!!

Nå har jeg ferie f.o.m i morgen. Da blir det til å agere fugleskremsel!!

Kommentarer
Postat av: Cleopatra

Utrolig velskrevet blogginnlegg, jeg var "helt der" hele veien - tenk at en (fy) fasan kan huke seg ned og late som den ikke er der. Fnis. Nesten som strutsen...



Mye hat og lite sjarm. Legg til måker i samme oppsummering så har vi snart alle hatobjektene med vinger. Ta også med mygg og knott, elglus, klegg og flekkeflue. Kan jeg komme og forevige de lange feritimene som fugleskremsel?

2011-07-10 @ 23:44:07
URL: http://ktmcleopatra.wordpress.com/
Postat av: Marie N

Hahahaha, du är så härlig! Men jag förstår ditt hat, är ju hopplöst att man ska behöva välja mellan att svettas ihjäl med stängt fönster eller bli väckt av de där odjurens tjatter.

2011-07-11 @ 09:17:09
URL: http://mrij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0