Gullkorn!

Ina sitter og tegner ved kjökkenbordet og jeg spör henne hva hun tegner for noe?
Jag skriver kärleksbrev till Michael Jackson, sier Ina!
Men Ina, han er jo en gammal gubbe, jo! (Dette var altså för MJ gikk bort)
Da svarer Ina, litt fortvilet i stemmen:
Men jag kunde jo inte göre det når han INTE var gammal, för då var jag inte född, ju...!!

Ina kommer ned fra soverommet sitt en morgen, strålende blid og kledd i shorts, linne og
et hårbånd. Hun slår ut med armene og sier:
"Mamma..det här är mina absolut finaste morgonkläder"
(Hun har mange outfits i løpet av en dag, den der Ina)

Varför får jag inte sova i en sommarklänning? (Ina skjönner ikke vitsen med nattkjole!!)

Vad händer om man kör ner bilen i älva??
Vad händer om man möter en farlig zebra? (Joakim har mange fasansfulla funderinger)

Og så har vi HR da, som kommer med spørsmål som ikke mor alltid kan finne så gode svar på der i sine hverdagsbestyr!
F.eks spørsmål om universum, religioner og livet ellers.

Det er godt hun har fått "Den Stora Varför-boken" av farmor og farfar!! ;-)


Kommentarer
Postat av: LenaBeatrice

hehe, herlige gullkorn det der!!



Glemmer ikke Renee da hun var 4-5 år:



- Jeg tar på meg ryggsekk jeg, for da fryser jeg ikke så jævlig på ryggen



Eller Renate i samme alder, hun sparket i alt tral som lå på stuegulvet:



- Faens rot!!



Ja hvor hadde hun lært det tro....?

2010-04-28 @ 23:12:05
URL: http://lenabeatrice.net
Postat av: Ragnhild

Ja, ikke skjønner jeg hvor de får alt fra!!

;-)

2010-04-29 @ 01:00:48
Postat av: Anne Ringsbu

Helt Kostelig altså. Du var så fiin Ina.Det kaller jeg å krydre tilværelsen.Vi får lære av de små. Fint å ha det nedskrevet og....De gamle på sykehjemmet der jeg er har også noen bra måter å si tinga på .En Bergensdame sitter på stua midt på dagen.Det er fullt dagslys pluss at taklys står på. Så sier hun til pleier som kommer.Duuuu: Tenn den stålampen som står i hjørnet ved tvn. Den gir så fiint lys i rommet.Hun satt på andre sida rommet med ansikt vendt motsatt veg altsp med ansikt vendt mot vindu, så jeg forstår ikke hvordan hun kunne se noe lyseffekt av det hun bad om, men helt nydeligt sagt likavel. Og hadde det vørt kveld så var det jo helt riktig sagt hvis du forstår!.....

2010-05-30 @ 11:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0