Hjemmespa...in my dreams!

Klokka er rundt "Bolibompa"tid. Barna er mette og gode og setter seg foran tvn.
Maman smyger seg inn på badet og låser döra.

Badekaret fylles opp med varmt vann og masse skum. Lys tennes... 
Redskapen rigges opp. Shampoo, hårkur. Hövel og Gillette for women, satin care.
Soft skin body scrub, peelingkrem som gir huden ny glöd og lyster.
Det hele skal avrundes med baobab body butter fra Epoch. Nyinkjöpt, har ikke stått i skapet i örten år og lukter herskent, som visse andre kremer.

Synker ned i det varme vannet, legger meg til rette. Nyyyyter stillheten, bare vannets bevegelser höres...

"Bank bank!!" Mamma???? Dusjer du??
- mmm....
Jag är bajsnödig....
- (SUKK)......ok....lås opp döra utenifra da...men vär STILLE så de andre ikke hörer deg..
(vår baddör kan nemlig låses opp temmelig enkelt fra utsiden med hjelp av en kniv. Mange innlåsninger har lärt oss dette knepet...)
HR kommer inn forsiktig...og utbryter "MEN MAMMA, BADER DU?? Du sa jo du skulle dusje bare!! Jä vill å bade.."
- NEI...nå er det meg som bader her. Bärsj ferdig og se på Bolibompa!!

Lillgrabben har naturligvis hört Hannahs utbrudd så han kommer også inn på badet. Nå har jeg en bajsande HR like bak hodet mitt og Joakim som står og henger over kanten.
"Mamma...ja vill åxå baaaadeee"
- NEI
"Men joooooooooooooooooooo"
- NEI, nå går du inn og ser på BarneTV!! INGEN andre enn mamman får bade nå!! GÅ UT!!

HR gjör seg klar og får ut lillebror og de låser döra igjen.

Jeg gjör meg klar for å vende tilbake til stillheten...

....men stillheten klarer ikke å overdöyve Joakims forsök med en kniv på utsiden av baddöra. Han er ikke lengre interessert i å se på bolibompa, barneTV eller what ever!! Han vil bade, han!!
Og sannerlig er det ikke hans lykkedag i dag. Han klarer for förste gang å lirke opp badlåsen med sin lille kniv. Kommer gledesstrålende inn på badet og begynner å kle av seg for å hoppe i vannet.
-NEI, Joakim...nå er det mamman som skal bade. Du får vente. Gå ut og se ferdig Bolibompa eller BarneTV eller hva du ser på!!
Han henger atter igjen over kanten, maser og gnäller...ja vill åxå bade, mamma...ja viiiiiiiiill...

Ina kommer også inn nå...hun må jo også bärsje, selvfölgelig!! SELVFÖLGELIG må hun det!! Og ved synet av meg i badekaret er hun straks ute av klärne og henger seg på kanten, hun også!
Mamma, får jag bada??!

Jeg utbryter et trippelSUKK og vasker håret i rasende fart...ingen hårkur, nei. Her får det bli "Wash and go". Virrer meg inn i et handkle og kommer meg ut av karet. Syns nemlig ikke det er så fin kvalitetstid, det å bade sammen med små, plaskende mennesker, selv om de er mine egne söte, små!
Tapper opp nytt vann til de to små og lar de få overta badet.
 
Nå må da altså den pleietrengende mamma vaske hår og kropper på de söte små. HR kommer også inn etterhvert og krever badekaret etter Joakim og Ina er ferdige.

Nå er englene i sengene sine. Jeg sitter her og har vondt i ryggen etter å ha böyd den over evne for å gi spa-behandling på tre små mennesker...

Bedre lykke neste gang...


Kommentarer
Postat av: Martin Gulbrandsen

Haha!! Nå lo jeg jammen godt her, Ragnhild:) Veldig morsomt, ihvertfall for oss som skal lese det.. Sikkert ikke like festlig for deg, men:) Veldig bra!!

2009-10-07 @ 09:37:22
URL: http://martingulbrandsen.blogg.no
Postat av: Ragnhild

Har kommet meg over den verste skuffelsen nå! ;-)

Vurderer å lete opp et badekar noe sted på Trögstadheimen, så jeg kan bade i fred för jeg reiser hjem...

God vakt i kveld! ;-)

2009-10-07 @ 16:09:15
URL: http://skarbol.blogg.se/
Postat av: LenaBeatrice

Bad ungene først neste gang Ragnhild ;-)

2009-10-08 @ 01:15:10
URL: http://lenabeatrice.net
Postat av: Marie på Villan

Det är så härligt att läsa när man verkligen kan se framför sej hur det helar gått till. Du skriver fantastiskt och jag ler varje gång jag läser om barnens upptåg.....även om jag nån gång ibland lider lite med dej. Förstår om du är sleten emellanåt.

2009-10-09 @ 21:54:31
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: Ragnhild

Hei Marie!

Takk for hyggelig kommentar!:)

Sleten innimellom, ja....lite mer dagistid skulle nok hjelpe ;-)

2009-10-10 @ 10:44:30
URL: http://skarbol.blogg.se/
Postat av: Tussi

Det er nok mange grunner til at jeg har bare ett barn...jeg hadde blitt kokkelimonke i fjortende potens og krapp vinkel!! Men saa er de jo saa soete og uimotstaaelige ogsaa da, disse smaaenglene;) Skal vi ta en tur til SPA-hotellet kanskje?

2009-11-11 @ 18:57:51
Postat av: Ragnhild

Jeg blir med på SPA-hotellet any day...hadde det ikke värt for den merkelige kroppen min som har blitt preget av sene kvelder med stratoströstespising etc etc...;-)

2009-11-11 @ 20:46:45
URL: http://skarbol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0