Hekseskudd!!

Jeg har vondt i ryggen!
Det begynte på jobb på fredag...plutselig låste det seg i korsryggen uten at jeg gjorde noen spesielle avanserte bevegelser...jeg gikk over et kjøkkengulv, tror jeg!

Gammal rømsjing som jeg er så går jeg rundt og sier til folk at jeg har fått et "ryggtjekk" men da skjønner som regel ingen noenting!
Det heter visst ikke "ryggtjekk" eller "ryggkjekk"..men om noen leser her inne og kjenner igjen uttrykket uavhengig om stavemåten er rett eller ikke..så sleng gjerne inn en liten kommentar.

Det heter visst å få et kink i ryggen....eller hekseskudd...eller lumbago...eller akutte korsryggsmerter, rett og slett.

Joda, det låste seg i ryggen og jeg merket jo at kroppen ble litt annerledes i funksjonen. Borte var den glidende gangen min med lange steg og rak rygg..(KREMT) og plutselig gikk jeg som en veldig nødig andefugl av noe slag...korte steg med trange knær og rumpa ut!!
Det var snart lunsjtid så jeg tenkte at jeg fikk avslutte arbeidsdagen da jeg hadde ganske lette oppgaver igjen på papiret.

I pauserommet fikk jeg diverse treningstips for sterkere rygg, en engasjert sykepleier la seg over bordet og viste hvordan man kunne få til en effektiv rygg- (og rumpe)øvelse som skulle gjøre susen!!
Men jeg tenkte i mitt stille sinn at den øvelsen fikk vente til ryggen var bra igjen!

Så i helga har jeg hvilt ryggen liggende på nettopp rygg med bena i 90 graders vinkel og så har jeg med jevnlige mellomrom vært oppe og gått og strekt meg som en grasiøs ballettdanserinne (tenk dere Dolly Duck...eller Guffen egentlig).
Jeg har knasket og spist voltaren...og blitt smurt med ibumetin gel! Jeg har dratt fram de gamle ammeinnleggene mine..i ULL...de har omkranset og varmet min korsrygg hele helga...dag og natt. De er gull verdt både for såre pupper og vond rygg og nakke.

Derfor er jeg nå delvis kurert men trenger nok en dag eller to til i ro/rolig bevegelsesmodus.
I morgen skal jeg ta en rolig spasertur i mykt terreng og se hvordan jeg reagerer på det!!

For de som lurer hvordan jeg kan skrive et innlegg på datan??
Jeg ligger nå på sofan med lap toppen på fanget og bena opp....det funker det også, serru!!

Ha en god ny uke og husk på å trene rygg/mage/bekkenmuskulaturen deres for å unngå akutte korsryggsmerter!!




Kommentarer
Postat av: Ryggspesialist-Cleopatra

Så der var du ja, med beina i været! Og ryggtjekk/ryggkjekk er et godt innarbeidet ord. Speller ingen rolle åssen det skrives, vondt er det åkke som! Ti år sea je var i samme situasjon, gikk sidelengs til jobb, det tok si ti kan du si. Du veit den treninga mi, det er bevisst forebygging, og har på gått sea denna hendelsen. Så nå kan jo detta bli en treningsblogg, der du i morra starter med en fresk og rolig tur. Tenk så mye du kommer tel å legge merke tel når du går sakte?! Kan bli en fin blogg om vannet som sildrer i veirenna, musklene som skriker rundt ryggvondtet, beina som ette vil fløtta seg osv. God bedring, og takk for blogg :)

2012-03-11 @ 22:10:41
Postat av: Gåsemor

Ja!! Dette har nå ubevisst blitt en treningsblogg..jeg gleder meg til fortsettelsen! ;-)

2012-03-11 @ 22:21:46
Postat av: Nabon (den käcka)

Har haft ryggskott EN gång..fick det ute i skogen, på hästryggen..första tanken var att hoppa av, men kom på att då tar jag mig nog inte hem så jag "hang" kvar. Ont!



Men snart har du spänst i stegen igen tänker jag ;)

2012-03-14 @ 15:44:01
Postat av: Anonym

Ähum, jag får liksom träningsvärk, när vi har gympa för att fröken typ dödar oss, så jobbigt är det! o..o

2012-03-18 @ 07:39:02
Postat av: PanfuHannah

Förresten var det jag som skickade den där "anonyma" kommentaren, glömde att skriva i namn, ^^

2012-03-18 @ 07:40:07
URL: http://panfuhannah.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0