Trygg trafikk!

I går kveld var det mörkt og atter mörkt når jeg skulle hjem etter endt kveldsvakt i Trögstad.
Jeg hadde ganske dårlig sikt og kom på at det var frontruta som var mökkete. Vindusspolerväske hadde jeg nok av men dette så ikke ut til å hjelpe noe större. Det var innsiden av frontruta som var mökkete.
Jeg kom på at bilen var nok ikke vasket på innsiden siden romjula sist skuddår eller noe sånt.

Jeg dro jakka over hånda og prövde å polere bort det verste men det funket meget dårlig.
Da ble bare mökka gnudd utover så jeg fikk en tåkelignende flekk midt i fleisen. Men man kjörer jo videre selv om man nesten ikke ser noe når man möter biler og må blende ned. Jeg skulle jo hjem!

Jeg famlet rundt i bilen mens jeg kjörte videre, pleide jo faktisk å ha litt törkepapir eller servietter liggende ettersom vi ofte er innom Burger King (kremt..) eller kjöper ei pölse på Shell i ny og ne. Men det fantes ikke noe papir i bilen foruten sjokoladepapir eller noe annet som ikke egner seg som pussefille.

Men i veska ved siden av meg fant jeg et bind! Always Ultra! Vi damer har jo ofte mye rart i veskene våre og bind er jo absolutt noe som man bör ha med seg i ur og skur.
Jeg åpnet et bind, fikk av klistrelappene og brettet vingene bakover. Nå skulle det poleres, always fikser jo det meste, det lover jo reklamen hvertfall!!

Men som pusseskinn funket ikke always ultra så bra. Jeg gnikket og gnukket med bindet men den tåkelignende flekken ble ikke borte. Den utvidet seg bare så det tilslutt så ut som hele frontruta hadde fått en stor glorie som lyste hver gang jeg mötte en bil. Jeg måtte blende ned og senke farten veldig hver gang strålkastere mötte meg.
Og for de som har kjört mellom Mysen og Töcksfors sent en söndag kveld vet at det finnes veldig mange svenske ukependlere som er på vei til en ny arbeidsuke akkurat da!

Jeg ga opp hele bindet og slengte det fra meg. Det var bare å kjöre hjemover og håpe på at den store glorien hadde en engel under seg som så til at jeg kom trygt hjem.
Og det gjorde jeg!
Men ikke med hjelp av always ultra...
Mulig at det gamle gode "Saba Selfsit" hadde funket bedre?

Konklusjon: Bind gjör seg best i buksa!

Kommentarer
Postat av: "Gamlenabo-Malin"

Hahaha :-D

2010-11-03 @ 12:17:10
Postat av: Cleopatra

Godt noen holder koken på blogg og underholder andre. Selv har jeg meldt meg ut av nettet, nesten i alle fall... Dette var en herlig historie - du skriver godt, og always er nok ikke det rette always:)

2010-11-10 @ 11:12:25
URL: http://cleopatra.vgb.no
Postat av: Lalla

Cleo! Savnet deg på nett ja!! Når kommer du ut av hiet?

2010-11-10 @ 12:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0