Pokkers uvær!!

Jeg kom hjem fra Trøgstad halv fem i ettermiddag.
Etter at vi hadde fortært deilige nachos gjorde denne dama
seg i årning for å gå ut og plante noen busker!!

Det var 23 varmegrader i nordveggen!!
Vi ble helt overrasket over denne varmen, men deilig var det!

Nå kunne jeg nyte sola i skråningen!!

Det var ikke det mest behagelige jeg hadde kjent noen gang for det ble
ganske sterk sol mot den hvite duken.
Men pytt pytt!!

Så satt jeg der da og skulle plante buskene mine!!
Det var ikke det letteste...
Redskapen vi hadde kjøpt på gränslöst holdt ikke ytterste kvalitet!
SURPRISE!!
Når jeg kjørte den lille nyinnkjøpte plantespaden (eller hva det nå heter)
ned i jorda og skulle få opp litt jord så bøyde den seg som en skje gjør når du
skal trykke den ned i altfor hard iskrem!

POKKER!!

Dessuten rasa jordklumpene nedover duken etterhvert som jeg gravde med
den elendige spaden.
Og det skal visst ikke være noe jord på duken.

Men ikke nok med dette!!
Når jeg satt der og banna som verst over noen seige røtter som den
elendige spaden HVERTFALL ikke klarte å komme igjennom så spraka det til i lufta
etterfulgt av et voldsomt brak!!

TORDENVÆR, for sikkerhets skyld!!

Der satt jeg og var klar for å få planta den første planta samtidig som store, våte
dråper begynte å klesse ned i hodet på meg!!

En ordentlig skur kom det...og alle jordklumper ble straks til rennende leire
og alt ble i grunn ødelagt!!

DAMN!!

Tordenvær og skurer var ikke det som passa meg best akkurat der og da!!

MAKAN!!
Første dag med varme og så skal det bli uvær??



En ikke altfor blid gartner som venter på at det pokkers uværet
skal gi seg...


Men Joakim syns hvertfall det var spennende med uvær!!


Og plantene går jo ikke noe sted...om ikke nabon tar dem da!!

Nå tar jeg natta!!


Kommentarer
Postat av: Marie

Det ser ut att bli jättefint! Åskan kanske innebär att värmen är på väg på riktigt, om vi har tur!

2010-05-16 @ 00:03:15
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: tantungen

ha ha ha.... øsjh!

2010-05-16 @ 00:10:02
Postat av: Hannah

Förlåt jag råkade skicka ett tomt medeland e!!

Äsch du kan bara ta bort det,

sjutton göbbar öskväder det jag HAAAATAR!!!

2010-05-16 @ 09:49:42
URL: http://panfuhannah.blogg.se/
Postat av: Cleopatra

Skikkelig gartner der ja, med grønske på knea - herlig. Velkommen til planteverden der god redskap er alfa og omega :)

2010-05-17 @ 08:45:07
URL: http://13811.vgb.no/
Postat av: Malin

Haha, ja der så du ordentlig fornøyd ut... Men det ser jo ut som det blir veldig bra ute på de bildene du har lagt ut :-)

2010-05-21 @ 14:32:32
Postat av: Ragnhild

Cleo..jeg blir ikke langvarig i planteverdenen...

Malin...er det Oslo-Malin eller Rømskau-Malin?? :)

2010-05-21 @ 21:43:41
URL: http://skarbol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0