Husmorferie!?

Jeg hadde en fantasi om den perfekte ferie med barna hjemme fra skole og dagis. Det skulle väre sol hver dag og vi skulle strose rundt på verandaen og ute i det nyklipte gresset.
 
Jeg skulle få "barfotakänslan från ett nystädat golv" når jeg innimellom skred inn i huset for å hente saft til barna. Sammen med saften skulle det serveres hjemmebakte, perfekte kanelbullar eller pizzahorn. 
Det skulle ikke kreves nevneverdig anstrengelse å bake disse perfekte bakelser heller. Det var jo sommer og alt var luftig og fint.

Lette sommerplagg skulle flagre rundt gyllene, brune ben og armer når mor kom med lekre fat for å gi
barna sine det de önsket seg.

Og barna, de var alltid fullt opptatt av å plukke blomster, bade forsiktig i bassenget sitt eller leke på verandaen
og aldri aldri rote noe som helst.

Alt skulle väre idyll.

Sol har vi hatt mye av. Og mye tid har vi tilbragt på verandaen.
Men barna har hentet saft selv! Samt mye annet spiselig og drikkbart.
Så får man sjelden med seg alt på en gang av det man skal hente. Noe som innebärer tusen ganger ut og inn hele dagen for å hente noe. Gress, grus og vann (fra lekebassenget) fölger med inn hver eneste av de tusen gangene.
Når da mor kommer skridende inn i de lette, flagrende sommerplaggene sine og sklir på en bananbit med de bare sommerföttene sine eller setter seg fast i flekkene etter saften da forsvinner fort "barfotakänslan från ett nystädat golv"!

Ellers har barna badet mye i lekebassenget. Mange skift om dagen blir det av sånt.
Jeg har funnet halvvåte plagg rundt omkring i hele huset og utenfor.
(Også nede i skråningen der forövrig mitt fine, hvite vinterskjerf ligger nå i
skrivende stund. Noen har kledd seg ut)

Når man blir lei av å skifte så kan man gå naken. Dette gjelder da spesielt lillgrabben.
Og når man går naken så virker det som om krana lettere skrus på selv om man
har lärt å gå på do for lenge siden.
Jeg har kjefta og skura når de bare föttene mine har satt seg fast i seige flekker
som har vist seg IKKE å väre saft!

Heretter blir det ikke praktisert så mye nudisme i Skarbol. Med kalsonger på så
holder man seg mye lettere. Rart med det!
 
Husmorferie ja!! Innebärer det å väre husmor hjemme i ferien, tro?
Eller er det slik at husmödrene flyr feltet og huset og verandaen til fordel for en ordentlig ferie
der man ikke trenger å törke små rumper eller vaske små saft- eller tisseflekker
eller plukke opp tusenvis av våte handkler og klesplagg
hele dagen lang??

Nå gikk det opp et lys for meg her!!

Startour, here I come!!

Eller muligens Oslo et par dager...;-)

Kommentarer
Postat av: Cleopatra

Hihi. Først fikk jeg Carl Larsson-feeling, alt så engleaktig vakkert. Og SVUPP ble jeg revet tilbake til det virkelige Skarbol. Jommen sa jeg saftflekker... :D

2010-07-05 @ 14:21:14
URL: http://cleopatra.vgb.no
Postat av: Lalla

Ja, den apelsinsaften frister lite...;)

2010-07-05 @ 14:40:40
Postat av: Linda

Hahahah! Så otroligt bra skrivit! Du, en husmorssemester skulle vara mammas rätt i samhället :-)

2010-07-06 @ 12:57:52
URL: http://linda-larsson.blogspot.com
Postat av: Ragnhild

Yes!! Er det ikke valg snart?? ;-)

2010-07-07 @ 00:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0