God Jul!!

Sitter her i morgenkåpa og klør meg i hue!
Barna sover ennå på sin første dag av juleferien.

I dag skal da alt bli klart for den store julehøytiden som skal senke seg fredfullt over oss!

Gud hjelpe meg som jeg trenger den freden!!

Første punkt i dag går til å bli ferdig med vask og støvsuging så jeg kan sende støvsugeren til de evige sugemarker!!
Nå vil jeg ikke snuble over dette beistet i jula når vi skal ha det fredelig her.
Støvsugeren står nemlig framme mesteparten av året for det finnes alltid noe å suge opp!!
I jula er det jo fredelig så jeg regner trygt med at ingen av ungene søler noe eller drar med seg grus og steiner når de kommer inn. Juletreet kommer nok heller ikke til å miste noen barnåler.
Nei, jeg føler meg ganske trygg på dette!!

Når huset er sånn nogenlunde strøkent (eh...) skal jeg sette igang med skinka!!
Nei, jeg skal ikke ut å trene rompa! Jeg skal koke juleskinke!! Sånn at vi får en deilig frokost i morgen tidlig. Svenskekake med skinke og sennep! Eller som jeg foretrekker: skinke med rødbetsalat!! Nam Nam!

Skinka koker seg jo selv stort sett så i mellomtiden tar jeg fram den siste julepynten.
Den som jeg venter med til i dag, lille juleaften! Det er i hovedsak juletreet som skal pyntes!
Dvs ETTER at Jørgen har banna og strevd for å få det rett i foten.
(Forøvrig prøver vi å ikke banne så mye i denne fredelige julehøytid)
Så skal de siste nissene og lysestakene etc fram og gjøre det lunt og koselig og passe julerødt i huset her.

Ungene skal også få hver sin minigran å sette på rommene sine :-)
De er kunstige, de granene altså. Så ingen trenger å vanne de.
Joakim prøvde nemlig å vanne noen furukvister i potte han hadde med seg fra dagis i går.
De trengte jo i utgangspunktet ikke vann, dessuten var det hull i potta. Og Joakim var, som seg hør og bør i denne juletid, ganske gavmild med vannet.
Mor måtte tørke opp mye vann fra soveromsgulvet der, ja!! Inn under listene og under matta og litt overalt.
Men i denne fredelige juletid så ble hun ikke så irritert. Hun humret bare litt over ungenes påfunn der hun krabbet fram på knærne og tørket vann.

Tv må vi vel også se litt på i kveld. Pleier å switche over på NRK for å se litt på juleforberedelser der i "kvelden før kvelden!" Der viser de også "hovmesteren og grevinnen" men den klarer jeg meg faktisk uten!! Har jo bare sett den ørtentusen ganger. Det rekker faktisk.

Så, når ungene har lagt seg og freden endelig våger seg inn i huset så putter jeg noen småting og tang inn i ungenes julestrømper og legger under juletreet. Det blir en overraskelse når de skal opp juleaftens morgen!
Så går vi til sengs mens natten senker seg og er så fornøyde over at alt er ferdig og alt er fredelig....forhåpentligvis!!

Tilslutt kan dere kose dere med denne koselige julesangen:
http://www.youtube.com/watch?v=Qx_ne2Pl4pI

From me to all of you (som har forvilla seg inn på denne bloggen)
EN RIKTIG GOD JUL!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det låter faktiskt riktigt fridfullt, på riktigt :)

Hoppas önskningarna faller in! God JUL!

2009-12-23 @ 09:43:44
URL: http://mrij.blogg.se/
Postat av: LenaBeatrice

GOD JUL til deg Ragnhild!



Jasså, så han Jørgen banner over juletreet han også ;-)

Her i huset blir det også bannet over juletreet!

Men nå står det sånn tålig rett og skal vel klare vekten av all pynt....helt til kattene finner ut av dette, for da har jeg en mistanke om at treet ikke kommer til å stå så rett lengre.



Ja ja, det blir godt med skinke og senep i morra, for brødet spiser jo ikke jeg som kjent!



Klem til deg

2009-12-23 @ 15:11:41
URL: http://lenabeatrice.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0