Missy!

I går oppdaget vi at Missy hadde blitt borte!!
Vi så henne sist 14.30 og da er vi jo vant til at ho er rundt huset og dukker opp så fort vi lokker "Missy!! MisseMissaaa, Missmissemissaaaa" osv.
Men nå ble hun borte.

Kl 17 begynte vi å lure...

Kl 19 tok jeg og jentene en lett joggings rundt i Skarbol. Ingen katt.

JC tok seg 2 turer ut med lommelykt uten hell.

Kl 23.30 gikk jeg ned til en gammal jordkjeller som en hund engang datt ned i.
Jeg lokket og lokket og det suste i lövene og BRAKTE i skogen...
Da tuslet jeg hjem igjen uten katt.

I natt har jeg ikke sovet så godt, det må jeg innrömme.
Jeg var ute flere ganger på verandan for å se om jeg fant en liten Misse men ikke....

Vond fölelse har jeg hatt i dag.
Hannah har syklet rundt til naboer. Jeg har satt opp etterlysning på facebook og trålet i skogen sammen med Ina og Joakim uten å stöte på en liten katt på 5 mnd.
Svigers har slengt seg på i söket og har trålet området rundt kjöpesenteret ettersom vi kanskje trodde katta hadde blitt med under bilen når JC dro til senteret i går.

Når det hadde gått et dögn uten katt tilsyne så var jeg temmelig pessimistisk! Trodde nok at vi hadde hatt vår tid med Missy og at en eller annen lur rev hadde rövet henne bort.

Men så tok vi en siste sökerunde. Jeg dro på meg langstövla og leita rundt på jordet rundt huset og  i enda en jordkjeller. JC og Hannah tok syklene og skulle sykle til hotellet og slusene, der de skulle gå gjennom skogen tilbake til Skarbol. Men på veien dit ropte noen naboer som bor ute ved veien "Hallo! Savner dere en katt!?"

Og der var ho, den lille missa!!

Hvordan ho hadde kommet seg dit er vi litt usikre på, men vi får vel anta at ho har begynt å ta lengre turer utpå enn rundt på den lille tomta vår.

Så fikk vi henne trygt hjem igjen....hun har tatt endel turer til matfatet og nå sover hun så godt i senga som Ina har laget i stand til henne.

Og jeg...jeg glemmer for en stund pisseroser og laus kattemage og er bare veldig glad for å ha den vesle tulla hjemme igjen!!






Kommentarer
Postat av: Linda

Å vilket lyckligt slut. Man blir så gla i de små liven.

2011-10-13 @ 21:39:52
URL: http://jolins.se
Postat av: Cleopatra

Takk og lov! Har tenkt på dår i hele dag!!! For en lykkelig gjenforening oppi vikingskipet :) Søns jeg så for meg åssen de gikk rundt å leita, med hengende huer... Nå blei livet lysere her au!

2011-10-14 @ 00:04:35
URL: http://ktmcleopatra.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0