Zumba fitness og barn...

For en tid tilbake bestilte jeg en trenings-DVD som het "platt mage, stark rygg"
Den har forlengst støvet ned!

I dag dumpet det ned en ny treningspakke i postkassa!!
Zumba fitness!!
Cd med introduksjon, gjennomgang av alle grunnsteg samt noen treningsprogram.
Et par hantler fulgte også med, de fungerte samtidig som maraccas.
Trening og rytme på en og samme gang!!

Jeg rydda plass foran tv'n i stua og skulle sette i gang første cd.
Så snart de første dunkende rytmene strømmet ut fra høytalern så dukka det straks om tre små personer.
De ble fort veldig interesserte og ville også lære seg Zumba, selvfølgelig.

Ina og Hannah skifta fort til tights, top og hårband så de skulle se ut som de spreke damene på treningsvideon.
Joakim ble straks interessert i hantlene, de kunne han bruke som batonger!

Vår TV-stue er ikke stor.
Jeg hadde regna med at jeg kunne utfolde meg ganske bra om jeg sto alene
midt på gulvet. Kunne sparke fram og bak uten å kjøre leggen i stuebordet eller noe.
Men med fire personer i forskjellig høyde og størrelse ble det litt verre...

Alle ville stå foran tv og trene. Ina misforsto litt når det gjaldt "work those hips"
I stedet for å rulle hoftene så rullet hun hodet samtidig som ho snurra rundt.
Skalla hodet rett inn i mammas hofte og det ble litt skrik.

HR konsentrerte seg kraftig i front og ville lære seg merengue. Da Ina med sitt roterende hode også dunka inne i henne så ble det straks bråk og krangel om plassen. De begynte å slåss og dunka inn i Joakim som også ville danse. Han begynte å slå sine storesøstre med batong-hantlene sine og da ble det brått slutt på idyllen.

Mor selv som i utgangspunktet skulle få seg en workout alene måtte megle mellom kranglende barn og gikk glipp av flere steg og kombinasjoner.

Vi ga opp treningen for stunden og begynte på middagen i stedet.

Jeg regner med at jeg får være mer i fred i morgen....kanskje!

Kommentarer
Postat av: N

Ibland (nja, rätt ofta) önskar jag att jag hade pausknapp på barna:-)



Zumba ser jätteroligt ut, vill läsa mer om det när du lyckas ta dig igenom hela dvd'n :-D

2010-03-27 @ 21:16:06
URL: http://momonthemoon.wordpress.com
Postat av: Helen

Ragnhild vi hyr bygdegården i Karlanda nästa gång så kan alla dansa med huvud eller höfter :)

2010-03-28 @ 17:32:51
Postat av: tantungen

ler seg skakk ...og syns at Du er sablans god i beskrivelser, også!

2010-03-30 @ 21:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0