Irritasjon over kneipp...

Er det ikke typisk!?

Jeg er på vei hjem fra jobb. Ser på klokka at jeg rekker å svinge innom Rema1000 i Ørje for å hamstre et par kneippbrød. Hjemme er det nesten bare knekkebrød å få.

Hva gjorde vi egentlig før den geniale brødskjærermaskinen i de norske butikkene kom???
Nå er det bare å legge brødet på plass og stenge luka- hokus pokus filiokus - ut kommer brødet i perfekte skiver. Som sagt - genialt!! Plastposer får man også!!

Jo, jeg dura altså inn på Rema 1000, raska til meg to stk kneipp og snudde meg for å innta brødskjærermaskinen!

Der sto herr og fru kneipp!!
Med handlevogna fullkomlig proppa full av brød!!
 
Jeg antar at de handlet brød en gang i halvåret, og nå var det altså på tide å fylle opp fryseren igjen.
De hadde inntatt posisjonene. Herr kneipp la brødet oppi maskinen og tok i mot det ferdig oppskjært og fru kneipp tok i mot posen og teipet omhyggelig sammen i enden.
Og de hadde kommet til kneipp nr to av ørtentusen.

Jeg sukket tungt og dypt og veldig høyt for irritasjonen steg meg over hodet.
Man kan nok bare forstå denne irritasjonen om man selv har blitt vant til ferdig oppskjærte, perfekte skiver og ikke lenger er interessert i å skjære selv.
Man får jo ikke til sånne skiver på egenhånd!!
"Ja, dette kommer visst til å ta en stund, ser jeg" sier jeg sånn passe halvirritert.
Såpass irritert så herr kneipp liksom smiler litt, men veldig usikkert ettersom han kan spore litt dryppende sarkasme fra min side.

Jeg står et par sekunder og venter på at de skal tilby meg å snike i køen, men da dette ikke blir gjort, går jeg snøftende derfra og mot kassa. Jeg har ikke tid til å stå i brødskjærerkø hele helga!!

Nå må jeg rote fram forskjæreren igjen!!

F..n skjæra!!!

Kommentarer
Postat av: Svigerinnen

Det kunde ha varit jag... :-/ Vi åker ju dit och köper typ 120 000 limpor åt gången, så ibland känner man sig verkligen ivägen... :-) Men så är jag en av dom som släpper dig före om du bara har 1 eller 2 limpor då. :-D

2010-08-29 @ 22:18:58
Postat av: Cleopatra

hihi, Herr og Fru Kneipp :)

Bra avslutning, skikkelig swung over all skjæringa!

2010-08-30 @ 14:05:13
URL: http://cleopatra.vgb.no
Postat av: Ragnhild

Hihihi C...ja, jeg tror du hadde latt meg gå føre :)

Og Cleo! I går svingte jeg innom Rema igjen og fikk skjære i harmoni!!

1 loff

2 kneipp

1 landbrød

2010-08-31 @ 20:32:37
Postat av: TONE

Du får jammen sakt det du Ragnhild, herr og fru Kneipp... artig navn

2010-09-06 @ 12:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0