Vinter + klär

Vinteren närmer seg...og med den fölger også flere klesplagg.
Og barn som IKKE liker å kle på seg.

Her i huset har vi ingen "dress code". Kidsen kan gå i pysjamas hele dagen om vi har fri.
På varme dager er lykken å ta på seg en lett sommerkjole når som helst, ingen som protesterer på det!
Og når väret tillater det så kan en truse väre nok. ;-) (Altså for kidsen....)
Lillgrabben får en t-skjorte og en liten shorts så er han fornöyd.

Sko er nesten ukjent under årstidene med varmegrader. Fotsålene blir harde og ikke rene för ute i oktober en gang.

Men en gang i september tar värgudene over klesreglene her i huset. Det blir vått og kaldt ute. Det blåser stormvinder og (gud forby) isen kommer til bilrutene.
Da må de forhatte vinterklärne dras fram.

Regnklär
Fleecedresser
Stövler med fór
Lue og votter
Strömpebukser og lange underbukser
Raggsokker
"Halser" og skjerf
Vinterkjeledresser

Mine barn protesterer på det meste i denne listen. De skriker og protesterer, gråter og vrir seg, gjemmer seg unna. Lua klör, vantene sitter dårlig, stövlene er for tunge etc etc.
Og jeg forsöker å gjöre alt pedagogisk riktig men etter ca 1 minutt med fornuftig overtalelse står jeg der og kler på de söte små med makt!! Ungene skriker neeeeeejjj....jeg skriker JOOO!!
Man bör helst sette av minst en halvtime hver morgen til krangling om kledsel.
Og etter en hard kamp der man har fått på alle tre de nödvendige plaggene er man svett og forbanna og stressa og blodtrykket er i taket!!

Det tar på med barn og vinter.

Velkommen vinter!

PS! I dag har vi heldigvis fri og koser oss hjemme...i pysjamas!

Kommentarer
Postat av: Ida`s mamma

Hei!



Ja, jeg kjenner meg igjen... Jeg tok fram lue og vanter til Ida i går. Men hennes problem var ikke at lua klødde, eller at vantene ikke passa. Neida.... Problemet var at kanskje ingen andre hadde lue og vanter på seg! Kanskje ho var den eneste!! Jaja, tenkte jeg... Det problemet blir nok ikke mindre med åra!

2009-10-01 @ 10:28:08
Postat av: Ragnhild

God formiddag Ida's mamma!



Det problemet har sneket seg på også her i huset. Plutselig var strömpebukser tabu for 8-åringen (da 7 år). Det skulle väre tights...



:-/

2009-10-01 @ 11:18:56
URL: http://skarbol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0