Menn fra Mars, kvinner fra Venus?

Her hjemme skal det ikke så mye til för det blir en liten krangel mellom mor og far.
Det meste vi prater om kan faktisk utvikle seg til "diskusjoner". Og da er det ikke snakk om interessante diskusjoner om noe man engasjerer seg for...det blir heller sånne mökkakrangler om helt uvesentlige ting...eller egentlig veldig vesentlige ting...det kommer bare an på om du er fra Mars eller Venus.

Eksempel:

Badet, en tidlig morgen: Min kjäre og jeg pusser tenner...

-Jeg kan levere på dagis i dag, så tar du fritids.

"Åh? Byner du sju??

-...Eh, nei...ikke denne dagen heller, faktisk...

"Eller förresten, jä mena kvart over sju..."

-...Neeii, begynner ikke kvart over sju heller...jeg begynner kvart over sju noen FÅ dager...og jeg har ALDRI begynt sju så lenge jeg har värt i Trögstad heller, faktisk"

"Suck o stönn...förlåt så jävla mye att jag sa FEL tidpunkt...!

-Nei, greit det...bare så MERKELIG at du ennå ikke har fått med deg at jeg faktisk for det meste begynner HALV ÅTTE!!!...men for all del, jeg har jo bare värt der siden i MAI!! Og ikke skriver jeg det opp på whiteboard-tavla på kjökkenet HVER ENESTE uke heller...

"Men snälla, det var väl ett jävla tjat helt plötslig?? Det är väl inge å henge upp seg i??  Det ä ju helt meningslöst å gå runt å komme ihåg dina arbetstider...har väl annat å tenke på"

-Neida...tenk på noe annet du...så får jeg fortsette å tenke på sånne meningslöse ting, jeg...i min ENSOMHET!!
Etc etc


Kjökkenet, en helt vanlig dag, når som helst...

-Har du tenkt på noe mat snart?

"Hö....mat? Nu igen??"

-Ja, det begynner vel å bli en fire timer siden sist, men du har kanskje ikke merka at tida har gått? Dessuten satt vel du ved bordet minst en time lengre enn oss?

"Ja, just det...är inge hungrig nu"

-Nei, men vi har vel noen unger også??

"Sukk...det är no HELE tia..."

-Ja, du har vel mange sms du skulle ha sendt? Eller svare på??

"Men försök å inte dra ut på viddene nu da!!"

-VIDDENE?? Jeg??...Jeg har ikke mulighet til å dra ut på noen vidder, jeg....har nemlig en hverdag å tenke på!! Men  vi kan jo bytte hjerner litt, så kan jeg hvile litt også??

Etc etc..

Kan jo sånn helt på tampen nevne at det har värt litt snudd på hue innimellom også.
Etter MANGE hint fra meg om at han skal lage mat på EGET initiativ, kommer plutslig dagen:
"Nu är det frukost!!" Ragnhild?? Vil du ha te? Og kokt egg?? Hallååå??
(Jeg har ikke stått opp ennå og syns at det ikke var måte på mas...)
Jamen, VENT litt nå da...jeg ordner det SJÖL etterpå!!

Ja, tankene går i ulike baner her hjemme. Noen tenker på datt og andre tenker på....ikke så mye!
Men kanskje kan den ene läre den andre å leve mer i nuet?
Får pröve å lete etter positive bivirkninger...

;-)


Kommentarer
Postat av: Tussi

Kunne kommet med tusen lignende eksempler og noe sier meg at vi bruker energien vaar paa feil planet... :)

2009-11-11 @ 19:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0